Nädal 3: Uus meedia
Uus meedia on andnud platvormi laialdasele kultuuride segunemisele. Kui varem oli informatsioon ja selle mõju suhteliselt lokaalne, siis nüüd on igaühel, kes tunneb end oma kogukonnas out-of-place, võimalus leida endale samaseid tegelasi. Seetõttu näeme tänapäeval ka rohkem inimesi, kes julgelt astuvad seni rangetest sotsiaalnormidest välja. Varasemalt oli isiku kultuuriruumiks siiski teda ümbritsev, nüüd on kõik piirid nihutatud palju kaugemale.
KÕIGE negatiivsem uue meedia mõju kindla peale peab olema valeinfo levimine. Ja siinkohal ma ei räägi nendest, mis on naljana kirjutatud absurdiuudised. Siinkohal ma räägin uudistest, mis on hästi maskeerunud päris uudiseks. Info levib tohutult miljoneid kanaleid kaudu ja kergemeelsemale lugejale võib sulatõena pähe jääda. Ja see telefonimäng kestab edasi ja edasi ja edasi. Nii meil ongi lame maa ja 5G kiibid. Koolis eesti keele tunnis rõhutati funktsionaalse lugemise oskust ja kui oluline on kriitiliselt analüüsida loetud infot. See on keeruline oskus, millest järgmised 60 aastat kogu ülejäänud elu virrvarri sees kinni hoida.
Lisaks muidugi absurdiuudistele leidub ka palju selliseid päris uudiseid, mis võiks kvalifitseeruda theonion.com'i või lugejakiri.ee esilehele, mis omakorda teeb vett hägusemaks.
Uue meedia manipuleeriva ja kaheldava kvaliteedi eest on raske põgeneda ka. Raadio, televisioon, Facebook, Delfi jne muudkui aina tulistavad peale natukene kõigest. Kes jaksab kogu aeg kõiki fakte kontrollida ja tõde valedest eristada. Iseenesest saaks too väga targaks inimeseks aga aega vaja elus ka mujale hoida.
Kommentaarid
Postita kommentaar